Spectacolele Trupei Harag György, apreciate la Festivalul Bukfest din Capitală
Spectacolele Trupei Harag György, apreciate la Festivalul Bukfest din Capitală
În 6 octombrie s-a încheiat la București cea de-a treia ediție a festivalului Bukfeszt.

Trupa Harag György a Teatrului de Nord Satu Mare s-a prezentat cu două spectacole de succes. În 1 octombrie 2024, pe scena Teatrului Odeon trupa sătmăreană a jucat spectacolul „Mizantropul sau vitrina sub amenajare”, după Molière, în regia lui Sardar Tagirovsky, al cărui nume este deja cunoscut publicului bucureștean, căci în urmă cu doi ani, la prima ediție a festivalului, trupa a sosit prezentat spectacolul „Rasputin” semnat de același tânăr regizor. 


În ziua următoare a fost pusă în scenă la Teatrul Metropolis drama „Schilodul din Inishmaan”, un spectacol realizat după piesa dramaturgului irlandez contemporan Martin McDonagh, în regia lui Bélai Marcel. Criticul Mihai Brezeanu descrie „Mizantropul”, ca un fiind un spectacol multifațetat, lăudându-l pentru faptul că nu scapă spectatorul pentru nicio clipă: chiar și în pauze, teatrul este animat de evenimente, spectacole și momente muzicale. El a lăudat critica „artei contemporane”, lumea influencerilor și a vloggerilor, care a servit drept bază pentru o lectură contemporană a dramei. De asemenea, i-a felicitat pe membrii trupei pentru prestația muzicală excelentă și utilizarea instrumentelor și a subliniat jocul celor două personaje principale, Keresztes Ágnes și Orbán Zsolt. Scriitorul Demény  Péter a împărtășit următoarele gânduri despre spectacolul „Schilodul din Inishmaan”: „(...) Actorii sunt oricum foarte buni. Bogár Barbara și Rappert-Vencz Stella ne introduc în atmosferă în timp ce curăță și mormăie, iar noi ne ocupăm locurile; Csongor Nagy este un crainic comic și pompos - inima sa de aur este greu de remarcat, dar acesta trebuie să fie un mic defect al dramaturgiei, adică greșeala lui Martin McDonagh - Gaál Gyula înnebunește publicul cu eternele sale bomboanele sale de mentă și bunătatea galbenă, Orbán Nagy este un doctor neamț cu un singur ochi, cu umeri largi, geacă de piele, iar Nándor Poszet este înfricoșător de ridicol. Budizsa Evelyn este o artistă a transformării. Nu am mai văzut așa ceva doar la Cluj: acolo Györgyjakab Enikő s-a transformat dintr-o femeie frumoasă într-o barosană, aici Budizsa se transformă într-o vampă frumoasă, iar apoi decade din nou pentru a se putea ridica, iar János Szilárd Szabó aduce o inocență copilărească infirmului educat și inteligent”.


Ambele spectacole au fost urmate de o discuție, moderată de distinși critici români, criticul Oana Cristea Grigorescu și lectorul universitar Maria Zărnescu.