Digitalizăm serviciile publice
Digitalizăm serviciile publice
Implementăm un proiect european în valoare de 2,6 milioane de lei pentru digitalizare.

Primăria Municipiului Satu Mare a semnat contractul privind implementarea unui nou proiect finanțat din fonduri europene care vizează digitalizarea și eficientizarea serviciilor publice.


„Primăria Municipiului Satu Mare face încă un pas important în digitalizarea activităţii sale, implementând, cu bani europeni, tehnologii moderne care permit ca sătmărenii să poată interacţiona online cu primăria simplu, rapid şi eficient”, a declarat primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor. 


Valoarea proiectului, finanțat prin Programului Operațional Capacitate Administrativă, este de 2,6 milioane de lei și are ca obiectiv digitalizarea și implementarea de soluții soft pentru simplificarea procedurilor către cetățeni, prin migrarea serviciilor de tip ”analog” (hârtie, apel telefonic, deplasare personală)  pe platforme digitale: desktop (site) și mobile (app). 


De asemenea, proiectul urmărește dezvoltarea și extinderea sistemelor existente, interconectarea tuturor serviciilor într-o singură platformă ,,self-care” precum și deschiderea mai largă către cetățeni, introducând servicii specifice pentru cetățenii cu deficiențe de vedere sau de alt tip.

 


,,Prin acest proiect ne propunem să creștem calitatea serviciilor publice. Ne dorim ca acestea să fie ușor de accesat pentru sătmăreni, prin modalități electronice. Dorim să reducem birocrația în mod concret, prin aplicații funcționale și echipamente care să permită gestionarea și rezolvarea eficientă a solicitărilor din partea cetățenilor”, a declarat primarul Kereskényi Gábor. 

 


Un alt scop al proiectului este digitalizarea proceselor de administrare a documentelor necesare prin interconectarea sistemelor de back-office (sistem de încasări, managementul documentelor) pentru a facilita funcționarea platformei publice.


,,În acest proces de digitalizare este esențială interconectarea bazelor de date ale instituțiilor, pentru ca cetățeanul să depună un document o singură dată și să poată fi accesat de acolo și de celelalte servicii care au nevoie de el”, a mai afirmat Kereskényi Gábor.