SatuMare, locul doi în topul digitalizării administrației publice locale din România. Municipiul a obținut 88 din 100 de puncte într-o evaluare a ”guvernării electronice” în orașele din România. Primăria Municipiului Satu Mare a digitalizat serviciile căre cetățeni prin proiecte finanțate din fonduri europene și din resurse de la bugetul local.
,,În ciuda unei presiuni pentru revenirea la starea de dinainte de martie 2020, cel puțin o parte din sistemele și platformele digitale implementate în timpul pandemiei au rămas active. Pe categorii, cele mai mari creșteri le-au înregistrat Securitatea și protecția datelor personale (de la o medie de 52 la 81) și Serviciile online (cu un scor de 31 în 2020, 42 în 2023). Aceste ultime cifre se leagă de o altă tendință observată în timpul cercetării: prezența, mult mai evidentă decât acum 3 ani, a unor companii private, care oferă platforme adaptate nevoilor primăriilor.”, se specifică în cadrul evaluării.
Evaluarea a fost realizată de Centrul de Strategie, Leadership și Dezvoltare Inteligentă (CSLDI) este parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai. Centrul are ca activitate principală analiza și cercetarea în domenii precum strategia si planificarea strategică, leadership-ul și dezvoltarea inteligentă a comunităților și organizațiilor. Membrii centrului au fost implicați în ultimii 15 ani în multiple proiecte de cercetare și intervenție în comunitate și dezvoltă în mod permanent metode și metodologii noi de ce pot fi utilizate de comunități si organizații interesate în dezvoltarea inteligentă.