Începând cu data de 07 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat în perioada stării de urgență și stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, își pierd valabilitatea.
În acest context, invităm cetățenii români, ale căror acte au expirat în perioada menționată și care au domiciliul pe raza de competență a Serviciului de Evidență a Persoanelor și Ghișeu Unic din cadrul D.E.P. a Municipiului Satu Mare să se prezinte la sediul serviciului (situat în Centrul Comercial Someșul, et. IV) pentru a solicita schimbarea cărților de identitate.
Pentru evitarea aglomerării, recomandăm cetățenilor să acceseze platforma de programări on-line (primariasm.ro/rezervari-acte-de-identitate) sau să se programeze telefonic (0261.711191). De asemenea, vă rugam să consultați programul de lucru al serviciului.
În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenul pentru eliberarea actului de identitate este de până până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
La nivelul SEPGU termenul de eliberare al actelor de identitate este de 7 zile calendaristice, cu excepția situațiilor care impun verificări suplimentare (de ex. certificarea identității, verificări in teren, solicitare certificate de stare civilă/extrase de stare civile etc), când termenul pentru eliberarea actului de identitate poate fi prelungit.
Pentru situațiile excepționale, cetățenii pot solicita eliberarea actelor de identitate în regim de urgență, cu achitarea taxelor speciale prevăzute în HCL nr. 106/2021 (114 lei pentru carte de identitate, 56 lei pentru carte de identitate provizorie și viză de reședință).