- Numirea și eliberarea din funcţie a administratorului public se fac de primar, pe baza unor criterii, proceduri și atribuţii specifice, aprobate de Consiliul Local al Municipiului Satu Mare. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs.
- Administratorul public coordonează și controlează activitatea Transurban S.A. și Apaserv S.A., coordonează și controlează activitatea unor structuri din cadrul Primăriei Municipiului Satu Mare precum Serviciul Ecologie Urbană și Spații Verzi, Serviciul Administrare Căi Publice, Autorizări, Serviciul Investiții, Gospodărire, Întreținere, Compartiment Control Comercial, Autorizații Funcționare și Transport, Serviciul Informare și Relații Publice, Compartiment G.I.S. din cadrul Serviciului Dezvoltare Urbană, Compartiment Finalizări Construcții din cadrul Serviciului Autorizări și Finalizări Construcții.
- Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuții de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local.
- Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.
- Atribuţiile administratorului public sunt stabilite prin dispoziţia Primarului municipiului Satu Mare.